sobota 22. října 2011

Retro - Roller Coaster Tycoon


Další hra z mého retro koutku má název Roller Coaster Tycoon. Tuto budovatelsko-ekonomickou strategii určitě všichni (alespoň ti z mé generace a starší) znají a strávili s ní a se svými parky, určitě spoustu dnů a nocí. Když jsem poprvé hrál Roller Coaster Tycoon, měl jsem anglickou verzi. Takže jsem při své tehdejší neznalosti nejenže nepochopil způsob, jakým se odemykají ostatní parky, ale i jak správně vést takovýto park a teď mám, namysli ty „fičůrky“ typu marketing, správné nastavení atrakcí, atd… I přes tento handicap jsem dokázal stvořit zajímavé parky a dost se u této hry bavit. No a to bylo před deseti lety.


Nyní se mi, ale tento klenot mezi hrami opět vrátil do ruky a díky hochům (a holkám) z gog.com. Díky nim běží tato více než jedenáct let stará hra i na moderních Windows Seven. Navíc jsem si sehnal konečně češtinu, i když se moje angličtina zlepšila, takže konečně jsem se mohl, vrhnou do vln jedniček a nul této skvělé hry a co víc třeba ji konečně dohrát. Plus k základní hře byly oba dva datadisky, Loopy Landscapes a Corkscrew Follies, které nabízejí spoustu vylepšení a hromadu nových parků.


Jak sem již psal na začátku, jedná se o budovatelsko-ekonomickou strategii, v níž máte za úkol zařídit, aby váš park prosperoval. To obnáší stavění nových atrakcí, stánků, údržba prostřední, marketing a pokračovat bych mohl ještě několik stránek. Vše je zabaleno do dnes již obstarožní grafiky, ale podle mého názoru, je grafika v tomhle díle nejhezčí z celé série (fuj 3D z trojky). Díky datadiskům se také změnila trochu variabilita prostředí a na výběr už nemáte jen les, poušť, sníh a snový svět, ale přibily růžné doplňky možnost stavění konstrukcí a více textur povrchů a zdí. A to nepočítám nové atrakce a doplňky k nim.


A co dodat na závěr? Snad jen pokud vás tato hra minula, koukejte to napravit a jestli jste jí už dříve hráli, tak si jí sežeňte a začněte znova. Protože, tahle hra je opravdu jako víno, zraje s věkem a ten věk na ní není vůbec znát.

Žádné komentáře: