pondělí 21. listopadu 2011

Space resistance

Dnes bych vám chtěl představit projekt na kterém již přes sedm měsíců pracuji s Raiperem34. Jedná se o ne až tak klasický klon klasické hry Space invader, okořeněný novou grafikou, systémem bonusů a vnitřní mechanikou vylepšování lodě.


Zprvu bych se rád rozepsal o vývoji. Mám rád hru Space invaders a všechny její odnože, vždyť je to nejúspěšnější arkádová hra a její tvůrce Tomohiro Nishikado čerpal z mé další oblíbené série, ale filmové, Star Wars. Ale zpět k návrhu hry. Před sedmi měsíci se mi v hlavě urodil nápad vytvořit vlastní klon, potažmo remake této hry.Na ostatních klonech mi vadilo, že měli vesměs stejnou grafiku a nepřinášely téměř nic nového. Můj remake spočíval v nové grafice HUDu, nepřátel a prostředí. Dále jsem vymyslel systém bonusů dodávajících krátké vylepšení lodě. Mezi těmito bonusy patří: Zrychlení lodě - což znamená, že zlepší reakci a rychlost lodě o určité procento. Dále je tu Rychlostřelba - která zrychlí spawn střel po určitou  dobu. Výbušné střeli - co dodat, na určitou dobu bude mít hráč k použití výbušné střeli, které zničí zasaženého nepřítele a okolní nepřátele.Posledním aktivním bonusem je Štít - hráč dostane na určitou dobu neproniknutelný štít. Posledním bonusem je přidání jednoho Života. Bonusy se nakupují pomocí bodů za sestřelování nepřátel.


Dále je tu vnitřní vylepšování lodě, které se děje každých deset levelů. Vylepšení se týká zlepšení reakcí lodě nebo zrychlení spawnu střel. Co se týče samotné hry, hra je rozdělena do úseků po deseti levelech, kde každý úsek končí nějakým bossem. Občas je hra ozvláštněna režimem, kdy loď obíhá okolo planety. Doufá, že všechny změny a principy byly vysvětleny a natěšil jsem vás na její vydání, které se čeká každou chvíli a bude ve dvou jazykových mutacích CZ a UK.


Na závěr bych chtěl říci, že hra bude mít dva herní módy. Příběhový s příběhem a stoupající obtížností, vylepšováním lodě a se změnou pozadí. A survival mód, který nabídne zvyšující se obtížnost vln a maximálně vylepšenou loď.

A opravdu na závěr malá ukázka původního návrhu, díky kterému jsem se pojil s Filipem a začal pracovat na hře.

Více informací a průběžné postřehy jsou zde.

Žádné komentáře: